Internet zapanował nad naszą codziennością, jest tak wszędzie obecny i naturalny, jak telewizja i radio. Popularność jego spowodowała, że liczni przedsiębiorcy zaczęli równocześnie działać w internecie i rzeczywistym świecie, a rosnąca liczba firm jest nastawiona jedynie na funkcjonowanie w internetowej sieci. Lecz prowadzenie biznesu w internecie wygląda zupełnie inaczej, odmienne także są metody promocji i reklamy. W związku z tym że internetowa sieć jest ogromna, działa w niej miliony stron, to żeby odszukać informacje, które potrzebujemy przeważnie trzeba użyć jednej z internetowych wyszukiwarek. Jeżeli wpiszemy w jej oknie jakąś frazę, takie jak pozycjonowanie, to w rezultacie dostaniemy wykaz linków do serwisów które się zajmują taką usługą. Jest dowiedzione, że typowy człowiek korzystający z wyszukiwarek ogląda tylko pierwsze kilka wyników, z tego też powodu pojawienie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania może zapewnić dużą liczbę odwiedzających. Jednak żeby być tak wysoko, to należy sporo zainwestować w to, albo zajmując się tym samemu, lub zlecając to odpowiedniej firmie. Najbardziej popularna dziś internetowa wyszukiwarka, to znaczy Google, wyznacza miejsce, na którym strona się znajduje na podstawie liczby i jakości odnośników, prowadzących do niej. Z tego też powodu osoby zajmujące się pozycjonowaniem wpisują linki do najróżniejszych spisów i katalogów stron, umieszczają artykuły reklamowe, a poza tym starają się zdobywać odnośniki wieloma innymi sposobami. Należy podczas wyboru pozycjonera sprawdzić, czy nie stosuje technik, które są zabronione, gdyż skończyć się to może źle dla pozycjonowanego serwisu.